ΑΡΧΙΚΗ . ΝΕΑ . Τάπες: Εμβληματικά Σχέδια ανά τα Χρόνια

Τάπες: Εμβληματικά Σχέδια ανά τα Χρόνια

Collectible tazos

Πάμε λίγο πίσω στα 90s, όπου η Grunge, το Game Boy, τα Tamagotchi και οι Τάπες, ήταν όλος μας ο κόσμος! Όταν το “Μαμά, κλείσε το τηλέφωνο, θέλω να μπω στο ίντερνετ” ήταν μια καθημερινή μάχη. Αχχχ, αυτές ήταν εποχές! 

Αν έχεις ακόμη μια συλλογή με τάπες, πιθανόν να είσαι millennial, ένας πραγματικός, αυθεντικός συλλέκτης, νοσταλγός για πιο απλές εποχές και θαυμαστής του ρετρό! 

Οι τάπες στην ποπ κουλτούρα

Είναι ίσως περίεργο να σκεφτείς ότι αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό δωράκι σε μια σακούλα σνακ, κατέληξε να γίνει ένα τόσο μεγάλο μέρος της ποπ κουλτούρας. Κρυμμένη μέσα σε μια σακούλα με πατατάκια, το να βρεις την τάπα έμοιαζε σαν να βρίσκεις θησαυρό. Δεν ήταν απλώς μικροί πλαστικοί δίσκοι – ήταν η απόλυτη τρέλα της παιδικής ηλικίας μας. Ξεκινώντας ως απλά μικρά παιχνίδια, γρήγορα μετατράπηκαν σε συλλεκτικούς θησαυρούς.  

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν μικρά κομμάτια του παζλ της ποπ κουλτούρας, απεικονίζοντας όλα όσα αγαπούσαμε από τις ταινίες, τα κινούμενα σχέδια και τα βιντεοπαιχνίδια της εποχής. Ήταν σαν να έχεις ένα μικρό κομμάτι από την αγαπημένη σου εκπομπή, ταινία ή video game. Και με το «παζάρι» της αλάνας, αυτά τα μικρά πραγματάκια ήταν σαν να κουβαλάς μαζί σου χρυσό! Οι ανταλλαγές με τάπες μετέτρεπαν το διάλειμμα και τη βόλτα σε ολόκληρη αγορά! 

Tazos in a bag of chips

Αλλά η πραγματική μαγεία της τάπας ήταν το πώς μας ένωνε όλους. Δεν έχει σημασία από που ήσουν ή τι γλώσσα μιλούσες – αν είχες μια συλλογή από τάπες, ήσουν μέλος του club. Η συλλογή, η ανταλλαγή και το παιχνίδι ήταν μια κοινή εμπειρία που έγινε το χόμπι μας. Δημιούργησαν αναμνήσεις και φιλίες, και αυτός είναι και ο λόγος που παραμένουν ένα αγαπημένο κομμάτι της ιστορίας μας και της κουλτούρας μας. 

Οι τάπες και η εξέλιξή τους

Αρχικά, οι τάπες ήταν απλοί, πολύχρωμοι δίσκοι που χρησιμοποιούνταν σε διάφορα παιχνίδια που «κατέβαζε» το κεφάλι μας. Ωστόσο, γρήγορα εξελίχθηκαν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Στην αρχή απεικόνιζαν βασικές εικόνες και σχέδια, αλλά με την αύξηση της δημοφιλίας τους, άρχισε να αυξάνεται και η δημιουργικότητα πίσω από τα σχέδιά τους. Οι τάπες ξεκίνησαν να απεικονίζουν δημοφιλείς ήρωες από κινούμενα σχέδια έως και σούπερ ήρωες και άλλους αγαπημένους μας χαρακτήρες. Και έτσι απροειδοποίητα μια μέρα, έγινε ο ΧΑΜΟΣ με την εμφάνιση των ταπών Pokémon. Αυτό ήταν! Με τους λατρεμένους χαρακτήρες Pokémon πάνω τους, έπιασαν απ΄τα μαλλιά την παγκόσμια τρέλα της εποχής, κάνοντάς τις περιζήτητες, τόσο ανάμεσα στους συλλέκτες ταπών όσο και στους οπαδούς των Pokémon.  

Από τότε έως τώρα, η συνεχής εξέλιξη της τάπας είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή αισθητική αναβάθμιση, και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα καταλήξει στον απόηχο της ποπ κουλτούρας. Κάθε νέα σειρά που κυκλοφορεί αντικατοπτρίζει τις τάσεις της εποχής, κρατώντας τους συλλέκτες ανυπόμονους για κάθε νέα σειρά σχεδίων. Είναι σαν μια μικρή χρονοκάψουλα όλων των trends από κάθε εποχή, που συνεχώς εξελίσσεται. Από κλασικά cartoon έως σύγχρονα digital φαινόμενα, οι τάπες τα απαθανατίζουν όλα! 

Πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις τάπες

Αναγνωρίζοντας τη δύναμη τους και το ενδιαφέρον των καταναλωτών, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις άρχισαν να χρησιμοποιούν τάπες ως προωθητικά είδη και συλλεκτικά δώρα. Αυτή η στρατηγική ήταν απλή αλλά και πολύ αποτελεσματική. Με το να τοποθετούν τάπες στις συσκευασίες προϊόντων, οι εταιρείες μετέτρεψαν τις συνηθισμένες αγορές σε συναρπαστικές αναζητήσεις καθημερινών θησαυρών, με τους καταναλωτές, μικρούς και μεγάλους, να αναμένουν με ανυπομονησία την έκπληξη μέσα στο σακουλάκι. 

Αυτές οι καμπάνιες marketing συνήθως συνδέονται με δημοφιλείς κυκλοφορίες, όπως ταινίες-υπερπαραγωγές ή popular τηλεοπτικές σειρές, ώστε να «εκμεταλλευτούν» τους ήδη υπάρχοντες fans. Και αυτές οι limited edition, σπάνιες τάπες που απεικόνιζαν διάσημους χαρακτήρες ή σπάνια σχέδια ήταν οι «μονόκεροι» του συλλεκτικού κόσμου! Αυτό όχι μόνο προκαλούσε τεράστια αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων, αλλά δημιούργησε και μεγάλες κοινότητες συλλεκτών. 

Πώς όμως αυτή η φαινομενικά απλή ιδέα μετατράπηκε σε χρυσωρυχείο για τις εταιρείες που την χρησιμοποίησαν στις στρατηγικές marketing τους; 

Διαδραστικό παιχνίδι: Οι τάπες δεν ήταν μόνο συλλεκτικά αντικείμενα, αλλά χρησιμοποιούνταν και σε ένα παιχνίδι όπου οι παίκτες μπορούσαν να κερδίσουν τάπες από τον αντίπαλο παίκτη. Αυτό το στοιχείο δημιούργησε επαναλαμβανόμενες αγορές, καθώς τα παιδιά χρειάζονταν περισσότερες τάπες για να παίξουν το παιχνίδι. 

Limited Edition και σπάνιες Τάπες: Κυκλοφορώντας τάπες περιορισμένης έκδοσης, οι εταιρείες δημιούργησαν ένα αίσθημα ανάγκης και αποκλειστικότητας. Οι συλλέκτες, ιδιαίτερα οι πιο παθιασμένοι, ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν ολοένα και περισσότερα προϊόντα, με την ελπίδα να βρουν αυτή τη σπάνια έκδοση, αυξάνοντας έτσι τις πωλήσεις. 

Παγκόσμια επιρροή: Οι καμπάνιες με τις τάπες είχαν παγκόσμια επιτυχία και οι απεικονίσεις προσαρμόστηκαν ανάλογα τη χώρα και την κουλτούρα της. Για παράδειγμα, οι τάπες στην Ινδία έδειχναν παίκτες κρίκετ, μιας και είναι γνωστή η αγάπη της χώρας για το άθλημα. 

Κοινότητα συλλεκτών: Κάποιες καμπάνιες προώθησαν τη δημιουργία κοινοτήτων συλλεκτών για τις αγαπημένες τους τάπες. Αυτό όχι μόνο έδωσε στους συλλέκτες, το αίσθημα ότι ανήκουν σε μία ομάδα, αλλά διατήρησε και το ενδιαφέρον για τις τάπες ζωντανό, ακόμα και όταν οι καμπάνιες είχαν ολοκληρωθεί. 

Τάπες από τη Χρωμοχαρτική

Το 2012, η εταιρεία Chipita πήρε μια σημαντική απόφαση επιλέγοντας τη Χρωμοχαρτική για την παραγωγη των ταπών για τη σειρά Chipicao. Αυτή η συνεργασία σήμαινε ότι η Χρωμοχαρτική θα ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία των ταπών σε όλα τα εργοστάσια της Chipita, μια κίνηση που διευρύνει σημαντικά τον ορίζοντα της τάπας. Η συνεργασία αυτή οδήγησε στη διανομή αυτών των συλλεκτικών δώρων σε περισσότερες από 21 χώρες! 

Η προσέγγιση της Χρωμοχαρτικής στον σχεδιασμό των ταπών ήταν πραγματικά καινοτόμα, ενώ είχε και μεγάλη ποικιλία. Δημιούργησε δημοφιλείς εκδόσεις απεικονίζοντας διάφορους διάσημους χαρακτήρες και σειρές. Οι συλλογές τους περιλάμβαναν τάπες γύρω από τα Minions, τον Μπομπ Σφουγγαράκη, τους Πιγκουίνους της Μαδαγασκάρης, τα Χελωνονιντζάκια, την Εποχή των Παγετώνων, τα Angry Birds, τον Scooby-Doo και άλλες γνωστές σειρές. 

Η συχνότητα κυκλοφορίας των νέων συλλογών ήταν εντυπωσιακή, αφού η Χρωμοχαρτική ανανέωνε το θέμα της τάπας στα Chipicao κάθε εξάμηνο. Αυτή η στρατηγική οδήγησε σε πάνω από 28 διαφορετικές συλλογές με τάπες, καθεμία από αυτές περιλάμβανε 90 με 100 διαφορετικά σχέδια. Με αυτή την προσέγγιση, εξασφαλίστηκε ότι οι καταναλωτές είχαν πάντα κάτι καινούργιο να περιμένουν, διατηρώντας ένα ισχυρό και συνεχές ενδιαφέρον για τις τάπες ως συλλεκτικό αντικείμενο. Η συνεργασία της Chipita και της Χρωμοχαρτικής ήταν μια απόδειξη ότι οι τάπες μπορούν να παραμένουν δημοφιλείς και να προσαρμόζονται στον κόσμο των συλλεκτικών αντικειμένων.  

Η κληρονομιά της τάπας στην ποπ κουλτούρα

Απλά σκέψου αυτό: κάθε τάπα είναι ένα μικρό στιγμιότυπο από αυτό που είναι cool, που είναι στη μόδα και που συζητιέται από όλους. Από το κυνήγι των Pokémon μέχρι τις φάρσες των Looney Tunes, οι τάπες συλλέγουν αυτές τις στιγμές ποπ κουλτούρας και τις κρατούν ζωντανές στις τσέπες μας και στις καρδιές μας!  

*Αχ τι ρομαντικό!* Περίμενε, έχει και συνέχεια: 

Ουσιαστικά, οι τάπες είναι μια γέφυρα μεταξύ γενεών, μια κοινή γλώσσα για όποιον έχει ποτέ ανταλλάξει, συλλέξει ή απλά χαμογελάσει με την όψη του αγαπημένου του χαρακτήρα σε μια τάπα. Αυτή είναι η δύναμή τους στην ποπ κουλτούρα, ότι είναι πάντα σχετικές, πάντα νοσταλγικές και πάντα, αναμφισβήτητα, fun! 

Η Χρωμοχαρτική και η καινοτομία της στις τάπες

Η Χρωμοχαρτική πραγματικά επαναστάτησε στον κόσμο της τάπας. Το 2018, έγινε μια πραγματική καινοτομία, όταν ένωσε τις τάπες με αυτοκόλλητα, προσφέροντας μια διπλή δόση διασκέδασης σε ένα συλλεκτικό δώρο. Αυτή η έξυπνη αναβάθμιση, όχι μόνο διακόσμησε τις κλασικές τάπες, αλλά έδειξε επίσης την αντίληψη της εταιρείας στις τάσεις της αγοράς και στις επιθυμίες των καταναλωτών. 

Αλλά η καινοτομία της δεν ήταν μόνο στα όμορφα σχέδια. Η Χρωμοχαρτική οδήγησε την αλλαγή και στη βιωσιμότητα. Χρησιμοποιώντας οικολογικά υλικά όπως χαρτί FSC και ασφαλή μελάνια, εξασφάλισε ότι οι τάπες δεν ήταν μόνο διασκεδαστικά, αλλά και περιβαλλοντικά υπεύθυνα αντικείμενα. Η δέσμευσή της για την παραγωγή προϊόντων που είναι 101% ασφαλή για άμεση επαφή με τρόφιμα ήταν μια απόδειξη της αφοσίωσης της εταιρείας στην ασφάλεια και στις πρακτικές που σέβονται το περιβάλλον. Σε μια εποχή που η συνειδητοποίηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυξάνεται συνεχώς, η προσέγγιση της Χρωμοχαρτικής στην κατασκευή των ταπών είναι απόλυτα ευσυνείδητη. 

Μοναδικά σχέδια από τη Χρωμοχαρτική

Η συμβολή της Χρωμοχαρτικής στις τάπες είναι μεγάλη, ιδιαίτερα στα εμβληματικά της σχέδια. Οι σπάνιες εκδόσεις της, που περιλάμβαναν ειδικά εφέ όπως μεταλλικές επιφάνειες και φωσφορίζοντα στο σκοτάδι σχέδια, έθεσαν νέα πρότυπα στον σχεδιασμό συλλεκτικών δώρων. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή καινοτόμων χαρακτηριστικών όπως θερμικά μελάνια και η φακοειδής εκτύπωση (lenticular printing), πρόσθεσε ένα στοιχείο έκπληξης και αλληλεπίδρασης, κάνοντας κάθε τάπα ένα μικρό έργο τέχνης. 

Ο κόσμος της τάπας συνεχίζει ακόμα να εξελίσσεται χάρη σε εταιρείες όπως η Χρωμοχαρτική. Με καινοτόμο σκέψη, τεχνολογική ανάπτυξη και αφοσίωσή στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα, διαμορφώνονται ακόμα νέες γενιές συλλεκτών.  

Στο θέμα μας. Οι τάπες μας γυρίζουν πίσω στα παιδικά χρόνια και μας θυμίζουν ότι η αγάπη για τα συλλεκτικά δεν ξεθωριάζει ποτέ. Εκτός κι αν πουλήσεις τη συλλογή σου. Τότε – smart move. Όχι τόσο romantic, αλλά smart!